Glittrigt slemmigt.

20130912-101913.jpg

Sist vi var på Hälsocentralen fick H dessa. Det var också sist jag använde väskan för dagen och konsistensen av den rosa kobran gav nyss hjärtat lite extra gymnastik så här på förmiddagen. De heter Glitter-Ödlis och Rosa-Kobris om jag minns rätt. Hon gör det lätt för en att minnas faktiskt, den där H.

Vi går numer på Gammelstads Hälsocentral och det här besöket var första gången H skulle ta blodprov. Det är rätt krångligt att få blod från en 6-åring frivilligt och det krävs mycket lirkande med just mitt barn. Ibland funkar det inte alls men den här gången var det en sköterska som var oerhört lyhörd och som kunde hoppa på mitt tåg i hur det skulle hantera. Hen förstod precis vad som behövdes och lät mig leda medan hen gjorde sitt jobb. H var uppenbart förorättad över att ha fått sin integritet kränkt men den sårade stoltheten reparerades lite genom att hon fick välja 2 grejer ur ”lådan”.

Det tråkiga med blodprovet visade sig dock tyvärr vara en kattallergi.

//Ew.

Kommentera

