Hello hösten!

6 september, det är enligt kalendern höst. Skolan har börjat, semestern är slut. Min obligatoriska sen-sommarresa är över.

Nu ska jag hem och börja om igen. Jag tänker alltid att hösten är en sådan evinnerligt tråkig årstid, en transportsträcka till skidåkning och jul. En jobbig, mörk årstid. Faktum är att jag ofta mår väldigt bra under hösten och får massor gjort, till skillnad från våren som brukar vara hysteriskt stressig och hemskt oproduktiv.

Men istället för att omfamna hösten som värsta positiva tiden full av bra träning, mysiga kvällar och ett lagom tempo tänker jag fortsätta tänka att den är tråkig. Eftersom att det uppenbarligen fungerar.

För när jag så stort ska ÄNDRA på saker brukar det mest bli stress och tårar av det hela, och jag har ingen lust med det nu. Faktum är ju att saker och ting just nu är precis som de ska vara…

Så hej tråkiga, mörka transportsträcke-tid!! Jag hoppas vi får det lika bra som förra året <3

//Ew.

Kommentera

