Önskelista iaf.

Vaknade och kom ihåg vad jag sagt att jag skulle önska mig i 30-årspresent
när folk frågar hela året, men alltid glömt!

2 vinglas vitt fin, 6 rött vin och 6 champagne. Basserien på Cervera, ett G som märke. Lagom dyra, 79/2st kanske. Lite platta i botten, men ändå rundade. Jag hade 6st vita men har ju slagit sönder 2. Så EmmaLi var klok var hon valde de, med tanken att jag säkert skulle slå sönder de.

Dessutom samlar vi ju på en servis från Pentik. Vanliga och djupa tallrikar samt assietter är lite beiga i färgen, och med grå streck längs kanten. Sen finns uppläggningsfat i samma färger men med renar på. Det finns även ljusstakar och massa fint med renarna på. Vi har 4 kuvert nu men jag vill ju ha 12 totalt…
Även om de där sakerna är mer till ”oss” än till mig iofs.

Men jag glömmer alltid att säga det när folk frågar.

En annan sak jag alltid glömmer bort, också själv, är att jag ända sedan de kom önskat mig Efva Attlings breda ring. Den ÄR så fin. Storlek 18.5 ;)

Så där ja.

/Ew.

Kommentera

