Gissa vad jag föredrar?

Förr i tiden blev jag full av energi på våren. Nu blir jag tydligen svinigt trött. Förra året blev jag sjukskriven i FEM veckor, bara för att jag var stört trött. Hur är det möjligt? Och varför får man inte välja? Jag har verkligen inte förtjänat att vara så här trött, tvärtom tagit hand om mig väldigt ordentligt. Men det är väl så, kroppen gör inte som man vill, bara för att man vill det. Även människor som inte röker får lungcancer och KOL ibland.

Det viktiga att komma ihåg är nog att allt man gör ändå räknas, i längden. Att man trots allt mår bäst av att sköta om sig. Att även om jag är trött om vårarna nu mår jag bättre om 5, 10 och 50 år om jag fortsätter sköta om mig. Lätt att glömma bort när man vill hoppa av skolan och ta ett halvtidsjobb på ett Ica som öppnar kl 11, men jag tänker ändå att det här är övergående :) Och att jag kommer må bättre i längden om jag fortsätter träna och äta rätt. Och att orken kommer tillbaka innan tentorna…

Men visst, jag hade föredragit att vara full av energi… Men jag litar på att kroppen gör det den ska av allt. Okej kropp?!

//Ew.

Kommentera

