FDSF.

Idag gör mänskligheten mig lite nedstämd, och praktiska saker i mitt funkar inte riktigt som jag vill. Men jag gläds åt solen som skiner och försöker återgå till att leva NU istället för att jaga framtiden. Jag lärde mig den konsten under tiden mamma var sjuk för andra gången, nu är det ett år sen den pissiga tiden var nutid.

Återgå till så som livet var FDSF – före den stora flytten. Man blir som traumatiserad av att byta liv, allt nytt in och gammalt ut. All väntan på nästa steg, nästa kontrakt, nästa möte, nästa beslut. Nu väntar jag inte längre på att saker ska hända, nu är vi i mål med det är projektet. Så nu måste jag ställa om hjärnan igen, till nu-läge.

Behöver vänja mig vid att ha det så här som vi har det, så här bra. Jag behöver wrap my head around min nya situation och njuta av den. Sluta tro att den ska försvinna och sluta jaga framtiden. Men jag har blivit så van efter det här halvåret av att vänta :)

//Ew.

Kommentera

