Bättre än julafton.

Imorgon flyttar vi in. Får nycklar. Smutsar ned golven för första gången själva. Så awesome.

Jag har flyttat in i nyproduktion en gång tidigare men då hade jag inte vett att uppskatta det. Mest för att jag inte var delaktig i inköpet, eller i skulden för bostaden. Easy come easy go som det heter.

Den här gången känns det helt jävla fantastiskt. Olidlig väntan. Fast egentligen är det typ stiltje i kroppen och hjärnan. Jag känner inte så mycket. Det är overkligt. Även om många bostäder varit så himla fantastiska att flytta in i är det ngt annorlunda med det här. Den här är min, jag har köpt rätten att bo där. Eller, banken har väl tekniskt sett köpt den men skit samma. Det här är en drömlägenhet.

Mitt största problem är just nu bara hur jag ska se till att bli den absolut första som går på toaletten. Jag har packat näsdukar och jag tänker vara först… Satsar på att dricka mycket vatten och hinna först in genom dörren!

//Ew.

Kommentera

