Mina ständiga följeslagare.

Mina kompisar Nalle, Gorilla och Gurgi. Som följt mig i snart 30 år. Ännu idag torkar de mina tårar när jag är som ledsnast.

Som barn var jag känslomässigt bunden till dessa små djur, jag var tvungen att ha de och typ 15 djur till i sängen på natten. Alla skulle ha samma omsorg och kärlek. Jag och Pappa kommunicerade genom djuren, om sånt som var svårt. Jag gör samma med Haeyli, BäBä, Nicke, Hundis och Snutte väcker, tröstar och leker. Det är ett bra sätt att prata om saker som kanske inte är så lätt att prata om direkt. Iaf minns jag som barn att det var lättare att säga till Gurgi att jag tyckte att det har jobbigt när pappa var full än till pappan direkt. Tack och lov behöver inte Haeyli prata om sånt, däremot berättar hon gärna för BäBä om hur svårt det är att sitta still och hur jobbigt det är när Mamma blir arg för att kläderna är krångliga fast hon själv faktiskt försöker så mycket hon kan.

Så jag hoppas att Gurgi, Gorilla, Nalle, BäBä, Nicke och alla våra andra djur kommer trivas i vårt nya hem. Och jag hoppas innerligt att vi andra också kommer det…

För idag blev det klart – Per-ihanschavägen 6E är vår!!!

//Ew.

20130129-174237.jpg

Kommentera

