En vädjan, lyssna noga.

Jag ska nu ge er ett råd, och jag vill att ni lyssnar.

Många utav er lever i villfarelsen att ni kan lita på era barn. Well, you can’t. De kommer göra misstag, det är så de lär sig. Vissa av de, andra lär sig aldrig. Inga hot eller löften om belöning eller straff biter. Man kan inte heller vara proaktiv, det gäller alla – barn gör idiotiska saker för att lära sig.

Så här är ett råd – eller om ni så vill, ett krav. Jag ber er helt enkelt att göra som jag säger.

Lämna aldrig, aldrig, någonsin era barn ensamma med pennor som inte kan suddas bort om ni bor i hyresrätt. Göm skiten, ha inte pennor framme. Någonsin. I synnerhet inte efter att ni sagt upp lägenheten. Gör det inte. Tro mig.

Och ha barnen bakåtvända i bilen SÅ LÄNGE DET GÅR.

Slut på mästrande meddelande.

//Ew.

20130129-001419.jpg

Kommentera

