Ge mig magsjuka nu!

Magsjuka kommer ju aldrig lägligt, men vi flyttat alltså på torsdag. Lite tapet att sätta upp innan, en del att packa ned inför…

Så nu ligger jag och hoppas att den slår till på mig och E senast imorgon bitti, vilket betyder att vi skulle kunna vara friskförklarade enligt 48-timmarsregeln tisdag kväll. Packa kan vi ju göra så länge vi inte spyr. Alltså kramas jag extra med H, så att den riktigt sätter klorna i mig. Annars är risken att jag får den av misstag när jag tvättar hennes kläder typ imorgon, och att inkubationstiden gör så att jag ännu smittar på torsdag och därför måste flytta allt själv.

Eller att E får det på torsdag morgon och inte alls kan hjälpa till, och jag VERKLIGEN måste göra allt själv.

Så för första gången i mitt liv – snälla magsjuka, kom nu eller inte alls!

Smittkällan själv mår finemang, när hon inte spyr. Nyss sjöng hon lite för mig innan hon somnade om igen. Ingen feber, inga onda leder, bara ont i magen en minut innan hon kräks. Hon har bara haft magsjuka en gång tidigare vad jag kan minnas. Då spydde hon i 10 dagar och jag blev lite knasig och började skura hela lägenheten med Klorin. Nu ska ju någon annan städa här onsdag och torsdag, men de kanske inte vill det om vi är här och spyr… Det verkar iaf onekligen så att H’s mage hakar upp sig liksom min, och man fortsätter spy i evinnerlighet. Otrevlig egenskap faktiskt.

Bäst att sova lite nu, samla kraft inför nästa spännande grej som kan tänkas hända :)

//Ew.

//Ew.

Kommentera

