Ticktack.

Sent, för att jag inte kan sova. Men det är helg, man får vara glad för det,

Först händer ingenting och sen ska allt radas upp. Tenta, flytt och allt vad det innebär. Jag har inte varit stressad men de senaste dagarna har jag fan nästan känt mig olycklig. Tidningen läser jag inte alls, då skulle jag bara grina av mänsklighetens vansinne. Dessutom tampas jag mes ångesten över att flytta till ett av Luleås mest homogena samhälle – hus på rad med samma sak. (Så homogent att ordet ”homo” antagligen nämns Max två gånger per år). Bara det är svårt för en gammal vänstersväng som mig. Men den ångesten är minimal i jämförelse med paniken som växer i mig inför Bankmötet. Det stora mötet när jag ska sitta där och skriva på den största skulden jag någonsin haft. Och där jag ska nicka och säga att ”jodå, om jag dör så är ni täckta, då får Emil ut en halv miljon i cash. Min unge får inte ett skit, men han får sin del. Ni kan vara lugna”. Och det kan vi ju bara skriva på om det satans upplåtelseavtalet kunde komma. Det som ska skickas ut i slutet av nästa vecka, som inte alls är klart från Bolagseverket och som skulle kommit i november. Och så visningen den 18:e och Ikearesan dagen efter, när vi ska handla allt det som vi får veta dagen innan att vi behöver eftersom att vi inte har en ANING om vilken sopsortering eller skåpinredning som ingår. Och besiktningen den 23:e – tänk om något är fel och vi inte kan flytta in den sista? Då har vi ingenstans att bo! Och besiktningen på Hertsön – nitiska Lulebo eller ”vem bryr sig on ghettot”-Lulebo? Vem knackar på?

Och tentan. Illamående. Som vanligt.

Runt runt. Jag är orolig och jag kan hantera det. Men det är störande. Dessutom lever jag med en snubbe som kan somna på en sekund, och en unge som fan inte sover alls. Så därför ska vi till en Arbetsterapeut nästa fredag och hitta en lösning det, och sen ska vi prova ut lösningen typ veckan efter. Dessutom har vi kalas två söndagar i rad och så fyller ju mannen 30 veckan efter det. Det är fantastiskt vad som kan framkalla magkatarr, vilket iofs passar bra med ”ät 5 gånger per fucking dag”-regimen jag lagt mig till med. Man är ju hungrig konstant med magkatarr. Frukost, frukt, kvarg och bär, frukt, middag. Och det femte målet får väl vara de 3 koppar kaffe jag unnar mig, till skillnad från de 10 kopparna jag drack förr. Det enda som stör mig är att jag har noll motivation av att träna. För straffet kommer, nåt ska packas och ungen ska fajtas med oavsett träning.

Om en månad är det över. Fast forward please. Varje dag är på riktigt som en vecka! Eller ge mig iaf nåt roligt under tiden. Iofs, centern är faktiskt underhållande just nu. Det är de. Jo, det kanske är det som behövs för att ta mig vidare. Inte för åsikterna. De är faktiskt riktigt bra flera utav de. Det är bilden av diskussionerna som måste pågå. Om månggifte. Det är ju sjukt kul, de måste ha det så otroligt okul just nu. Jo, det fick mig lite lugn. Tror att jag ska utspela en diskussion mellan Lööf och den där centerministern i huvudet innan jag somnar. Ingen verkar ju vara för liksom, ändå är det där. Haha. Själv har jag ingen åsikt faktiskt. Men de har. Och är de enda som tagit ställning. För något de är emot. Det passar min ironiska humor så awesome.

Så godnatt!

//Ew.

20130112-014727.jpg
Da house. Typ. Fast ett annat, det första vi köpte bostadsrätt i. Sen ändrade vi ju oss, till huset bredvid. Men jag orkade inte ta nya bilder då, för vi ska ju flytta in där. Jag är jävligt less på att tvångsmässigt åka dit varenda gång jag passerar Sunderbyn. Vill se det när vi flyttar in. Det kommer se likadant ut då. Men iaf, här är typ huset vi ska bo i. Tills vi blir rika och bygger eget hus. När jag är klar. För att jag klarat alla tentor. Och för att jag är awesome. Och trött på studielån. Och fått ett jobb. Kanske. Mmm. Man gnäller bäst på natten!

Kommentera

