Vuuuuxen finns inte.

Jag gillar ju ‘vuxenpoäng’, ‘barnsligt’ och andra fåniga uttryck. För alla vet ju att vi är en blandning hela tiden.

Tex ville min dotter sjung ‘Bä bä vita lamm’ i morse. Trodde jag. Istället sjöng hon ‘bä bä vita lamm gick på restaurang’ och sen följer (blandat med asgarv) ord som kiss och bajs. Då säger jag, astråkiga mamma, att jag inte vill sjunga den för att det bara är småbarn som gillar kiss och bajs. Och ungen säger ‘och morfar’. Och det är ju sant. Han garvar åt kiss och bajs. Och om ‘vuxen’ inte är 30 så är det ju iaf 57, enligt alla oss ungdomar. Men ändå är han den mest barnsliga människa jag vet. Samtidigt som han i många år jobbat med allvarliga saker som barn med trauman och psykiskt sjuka. Någonstans inser jag att man måste vara barnslig för att hantera, och kanske möta, dessa. Vuxenpoäng har han också. Med lite avdrag för att han garvar åt kiss och bajs. Men ni fattar. Det är ett relativt begrepp.

Det här betyder att alla vi som kan skratta åt samma saker som en 5-åring är vuxna iaf.

Hur som helst. Skrev avtal idag på lägenheten. Ett avtal där vi förbinder oss att betala 25000 till BoKlok och att vi, om vi säger upp avtalet, inte får tillbaka de pengarna igen.

Nästa avtal är i november. Då ska 89500kr betalas in och vi blir ägare till Per-ihanschavägen 2C. Ha!

//Ew.

One thought on “Vuuuuxen finns inte.

Kommentera

