Att bli sambo påverkar alla.

Lilla H har ju blivit sambo hon också, inte bara jag och E. Detta har inte tagit sig särskilt stora uttryck, fram tills nu.

För ett par dagar sedan sa hon att hon tyckte att E skulle flytta, så att vår katt Magoo kunde flytta hem. Det kom stora tårar på kinderna när hon grät och förklarade att hon saknade honom. Grejjen är att hon tyckte mer om den katten än han tyckte om henne, för hennes sätt att visa denna kärlek var att jaga honom och på sin höjd dra honom i svansen. I övrigt var intresset svalt. Men fair enough.

Idag när hon återigen sa att hon ville att E skulle flytta så förklarade jag att det spelar ju ingen roll, Magoo har flyttat och Mommo och Moster Hannah kan ju inte heller vara här – Magoo är borta helt enkelt.

Pedagogisk som jag är frågade jag istället om det var något särskilt som hon tyckte hade blivit annorlunda eller jobbigt nu när E bodde hos oss.

En djup suck, och sen “jaa mamma, han bara bestämmer (och här tänker mamman, att jaha, det är jobbigt för att han också bestämmer hemma, inte bara jag. Men icke) Alfons hela tiden, och  jag gillar inte Alfons”

Det var det värsta hon kunde komma på. Och då är det ändå H som bestämmer sagorna och E som läser – jag är sämst på att läsa i den här familjen.

På det stora hela tycker jag att vi klarar sambolivet galant alla 3. Det kommer kännas ännu bättre när vi flyttar och börjar om på nytt. Men ändå, en stor förändring för en liten människa har gått hur bra som helst. Hon har aldrig behövt dela mig med någon här hemma, det har varit vi två. Och ändå får man höra det här 5 minuter efter Alfons-grejjen;

“Mamma tror du att E kommer kunna laga min solfjäder?”
Ja det tror jag!
”Han är bra den där E, han kan ju nästan allt Mamma”.

I love!!

//Ew.

One thought on “Att bli sambo påverkar alla.

Kommentera

