Det finns så mycket!!

Jag har så sjukt mycket att säga. Och tycka. Men jag liksom ids inte. Mitt liv är surrealistiskt med mina mått mätt. Min mamma har cancer, igen, och ligger helt knäckt i en sjukhussäng för att medicinerna har slagit ut henne. Hon är alltså med frisk nu än hon var när hon lagade
Norsk fisksoppa och bakade bröd till, 2 dar innan hon blev så här. Fascinerande.

Sen har vi det faktum att jag tidigt i somras stängde ett kapitel och åkte lite skateboard genom vardagen ett tag. Slutade röka, sprang med gott resultat. Sen sket det sig lite. Jag drack vin och skrattade åt livets enkla ting, blev bekväm galenskapen. Och nu ligger det en man bredvid mig och sover. Hans lägenhet ligger ute för försäljning och vi är snart sambo. Vi ha handlar tillsammans och köper ny dammsugare ihop. Vi lider genom kvällar när H vägrat sova – tillsammans. Vi retar henne i soffan när hon stirrar in i TV:n och vi diskuterat studier, ekonomi, halvtidsjob och hus. Vi tisslar om saker som kräver teknik och pengar och vi glädjs åt att vi faktiskt är en enhet, en familj.

Jag har jämt tyckt att allt är så jobbigt i relationer. Träna med någon, äta, sova, ha sex, städa, hyra film, handla – allt sånt tar månader ibland år att gå över. Well efter lite träning är nu inget av ovanstående ett problem. Jag är avslappnad och lugn. Jag tänker leva med honom, och jag tänker inte spela vänta-spelet. För ska det gå åt helvete gör det det oavsett. Livet är för kort. Vi är lyckliga såhär :)

Godnatt!

//Ew.

Kommentera

