En bra dag!

Alla hjärtans dag. En riktig ångestdag en gång i tiden. Men jag övar på att ta tillbaka varenda viktig dag jag förlorat och har erövrat ännu en.

E åkte till Tyskland i måndags och kommer hem på torsdag kväll. Detta kändes självklart rätt trist både för att jag är nykär, och därför föredrar att ha honom åtminstone i samma stad som mig, men att han dessutom är borta den dagen på året man ska fira kärleken och bla bla bla. Men man får inte alltid bestämma och på något vis är det ju mysigt att sakna varandra också, vi ses ju i princip varje dag.

En av de största anledningarna till att det blev en bra dag var att jag spenderade den med min andra kärlek. Den där lilla människan som tagit mig med storm och som varje dag skänker mig oändlig kärlek, och frustration. Men mest kärlek. Vi har varit tillsammans hela dagen och hon var god som guld mot sin mor som halva dagen varit i princip i koma efter ett migränanfall från helvetet. När det verkligen gäller kan hon verkligen rise to the occasion. Ja och det fanns dessutom salta pinnar, något som alltid får henne på gott humör.

Det är faktiskt alltid ett säkert kort de där pinnarna. Hon har alltid lugnats av tuggande, tuggummi är perfekt när hon blir stirrig. Tuggummi och att hålla hennes blodsocker på en jämn nivå är nyckeln till en framgångsrik dag. Varje morgon inleds med macka eller yoghurt – tuggummi som grand finale innan vi går hemifrån. Sen är resten en framgångssaga. I alla fall 40% av gångerna :)

Politikerutbildning med miljö- och byggnadsnämnden i Storforsen imorgon och på torsdag. Storforsen är ett ev mina favoritställen, otroligt vackert. Politik är en av mina favoritsysselsättningar. Så det ska bli roligt. Och när jag kommer hem och landat hemma kommer E äntligen hem. Sen är det helg. Det är bra. Det går framåt, jag känner att livet är bra just nu. Jag tar det inte för givet men jag vågar tro på en ljus framtid. Jag kämpar med rädslor, förväntningar och det här med förvaring men det gör vi alla. Så summa summarum – det går bra nu!

//Ew.

Kommentera

