Alls dagar räknas.

Men vissa är viktigare, mer betydelsefulla. De dagar man kommer ihåg, som man kan koppla ihop med ett datum och en veckodag. Man minns vad man hade på sig och vem som var där. Jag önskat att livet var fullt av sådana dagar, som väcker goda minnen. Tyvärr minns man ju ofta de dagar som orsaken ilska eller sorg. Jag hoppas att idag blir en sån dag som jag minns med glädje.

Den här helgen har varit klockren. Jag har varit på Ikea med hela Edenbrink-klanen och jag har haft sovmorgon. Jag har somnat gott och vaknat glad. Jag har en hel del att göra och tänka på den här veckan och jag hoppas verkligen att jag kan få ordning på saker och ting, jag kommer nog alltid oroa mig för framtiden och gräma mig över dåliga val. Men jag försöker åtminstone reda ut dem…

Tiden springer iväg, på onsdag är det februari och idag är det 29 dagar kvar tills mamma åker till Umeå för sin högdosbehandling med efterföljande stamcellstransplantation. Då ska hon få cytostatika i 6 dagar och sen ska hennes egna stamceller återföras till henne för att producera ett nytt, friskt immunförsvar. Det är bra att hennes egna stamceller kunde skördas, utan helsyskon är det svårt att hitta donator. Det finns ett register, Tobiasregistret, med donatorer. Men det finns inte så många. Jag är en av de men chansen att någon av oss barn skulle passa är liten. Själv jobbar jag på mitt karma, det skulle vara bra om alla gjorde det…

Förändringar är bra, men lite svårt har jag med att släppa in det goda. Det kan så lätt försvinna och lämna ett tomrum. Men jag väljer ändå att följa magkänslan som säger att jag ska satsa, utan att gå ut för hårt. Jag och H har det bra och det är det viktigaste. Att släppa in ännu mer bra tar oss framåt och ännu ett steg närmare mina mål. Allting kommer att lösa sig och vi kommer få det där livet jag ville ha för oss. Det är ju så att vi själva bestämmer vad som ska hända, om vi bara har modet att förändra det vi kan…

God morgon världen!

//Ew.

Kommentera

