Nåt ska man väl göra.

Det är just nu väldigt lugnt på jobbet. Alla sektioner har väldigt lite på sin lista och vi har för andra dagen i rad rensat vår på Lungmottagningen, och jag har skrivit på andra kliniker. Det betyder att man kan göra sånt där man aldrig har tid med annars. Rensa post-its med saker nedkluddat som man ska komma ihåg tex. Det tar ju lite tid eftersom att det som står där inte på något vis påminner en om något, så man får forska lite. Det har jag gjort, allt är forskat i och det som inte gick att lösa är uppfört på den lite mer moderna ”bevakningslistan” i vårt system byggt slutet av 80-talet. Ta reda på APT-datum och fylla i schemat på kalendern. Sånt där.

Jag har även roat mig kungligt med meddelandefunktionen i samma system, vilket är det enda roliga med VAS. Jag vet inte om mottagaren är lika road men det spelade väldigt liten roll när jag skrev det. Jag har ju mitt rum på Psyk, man blir påverkad då, av luften typ. Och jag behöver ju inte visa mig förrän efter helgen tänkte jag. Sen kom jag på att jag har receptionen imorgon och alltså kan komma att tvingas till vistelse utanför mottagningen, i huset. Så nu har jag lite panik. Jag oroar mig ibland för att min humor ska gå förbi, den kan ju vara lite trög ibland.

Men vad fan – nåt ska man väl göra!?

Glad är jag iaf, just idag känns det bra att vara jag.

//Ew.

Kommentera

