Inte en lugn stund.

Slappna av. Yeah right. Avslappningsgrejer gör mig stressad. Bada, yoga, läsa. Jag gör gärna 3 saker samtidigt, pratar i telefon och städar. Lagar middag och viker kläder. Inte alltid optimalt resultat men helt okej.

Men nu börjar den här farten slita på mig, och jag måste tagga ned. Kvällarna bör ägnas åt soffslapp och sånt. Men bad, nä. Jag vet bara inte hur jag ska få ro. När jag försöker flyger jag upp ur soffan när jag kommer på ngt som ska göras.

En del av problemet är att jag inte längre umgås med folk på kvällarna. När någon kommer och dricker te sitter jag ned och kan skutta i säng när dörren stängs. Nu hänger jag med folk i telefon istället och då kan jag inte sitta still. Jag tränar inte heller så den där utmattningen infinner sig inte.

Det är så sjukt mycket som händer nu. Mamma är sjuk, jag är på egen hand, julen, jobbet. Och barnet. Det där barnet som vägrar sova och som är så förbannat charmig i sina smarta utläggningar om kvällarna. Jag blir galen. Men lycklig. Men galen. Faktiskt är det lite frustrerande att ha en 4,5 åring som styr mina sovtider och inte jag själv. Men sådan är hon, min Mini. Min Liten. Min H. Och just därför är jag på väg till min livlina Ulla. Hon är awsome! Hon kan nog reda ut det här tror jag.

Nu är det bara det och en sak kvar att göra. Leta upp H’s vante som JAG lyckats tappa bort. Nya, fina (dyra) vantar hon valt själv. Föga lust att köpa ännu ett par i år…

God afton!

//Ew.

Kommentera

