Ledsen.

Jag är ledsen. Jag är så jävla ledsen. Och arg. I mina kärl flyter ilska. Och jag gör vad som helst för att bli av med den. Jag röker. Och jag sover inte. Och jag klagarklagarklagar. Minsta problem blir enorma, och jag ältar. Allt jag lärt mig om att leva idag är borta. Varannan mening slutar med “jag blir så jävla irriterad” och ordet “idiot” lär vara med i samma veva. Alla faller offer. Puckot i kassan, idioten vid bordet bredvid. Och många andra.

Jag är en smart tjej så jag förstår att det handlar om att jag är jävligt förbannad över att mamma fått cancer igen. Det är ju lite av en no-brainer. Det här började så smått redan innan och det beror självklart på att jag och den där människan jag tänkte dela livet med absolut inte har några planer på det längre. Jag fattar allt det där. Vetskapen gör dock ingenting lättare. Så här är det.

Och istället för att kanalisera genom att springa mer, träna mer och envisas med att sluta röka så röker jag cigg efter cigg och har inte satt fötterna i löparskorna på nästan en månad.

Ikväll har jag sett till så att håret är snyggt igen. Och jag har städat köket. Nu ska jag testa det där med sömnen.

På måndag ska jag skärpa mig. Tidsfristen är ute, jag måste bli normal igen. Jag jobbar på det…

//Ew.

Kommentera

