En liten paus.

För en stund ska hålla alla mörka tankar borta och njuta av att jag nu har vardagen tryggad i 3 månader till. Blev inkallad till chefen en timme innan vi tar helg och hon frågade om jag ville vara kvar 3 månader till. Och det vill jag ju. En oerhörd lättnad, jag har varit superstressad när alla andra fått veta, och jag dessutom är sist in.

Jag kom in på den kurs jag sökt, men jag kunde inte se förbi krisen det skulle innebära att åter leva på enbart studiemedel. Jag kan inte egentligen glädjas åt det här helg heller, det är som att mina känslor är låsta. Inte en tår kommer, jag som alltid gråter hela tiden i vanliga fall. Det enda jag ser är stora stygga vargen som blockerar min vardag, min glädje och min sorg. Jag förstår inte själv varför det känns så, för jag är liksom inte orolig över utgången. Jag hyser inga som helst tvivel om att mamma kommer vara frisk till sommaren, sommaren efter det och då nästan sommar. Ändå är det som att hela min tillvaro ägs av den där vargen.

Men jag ska verkligen försöka att leva i nuet idag.

//Ew.

Kommentera

