En väntan.

Jag har fastnat i framtiden igen. Jag väntar och väntar. Väntar på snö. Väntar på besked om ditt och datt. Väntar på att tiden ska gå och sudda ut minnen. Väntar på att vanor ska dö.

Jag vill stanna här och nu. Finna det fina med varje dag. Jag skulle behöva boka den där tiden för tatueringen. En sak till att vänta på. Och fly från nutiden. Det är ju det man gör. För just nu är jag inte riktigt säker på vad som händer och jag är så jävla rädd att mina största rädslor ska bli sanna. Allt jag inte kan påverka skrämmer mig.

Men snart. Kommer snön. Och jag tror att allt blir bra när marken blir vit. När allting omges av ett täcke som dämpar och lyser upp. Året är snart slut, jag har nästan klarat mig. Kom snö kom jul kom januari.

Idag ska jag lägga mig i min säng och tänka på minst en bra sak som hänt idag.

//Ew.

Kommentera

