Åååååh.

Efter en härlig helg i Umeå är man tillbaka i verkligheten. Jag hade misströstat om det inte var så att jag har semester onsdag-fredag nästa vecka. Då kommer en av två kusiner jag aldrig förut träffat, det ska bli hur kul som helst.

Helgen var bara bra, särskilt bra var den för att jag nu är helt säker på att jag är vuxen. Att festa med studenter har den effekten. Det var kul, alla var glada. Hur jag känner vet jag inte riktigt, jag har slutat känna efter. Är trött på att leva i det förgångna och vill inte heller spendera för mycket tid i framtiden. Det kommer ändå aldrig bli som jag trodde och jag skapar nya drömmar. Jag är öppen för det livet tänker ge, det löser sig alltid. Krossade drömmar har jag många men det jag har mest av är glada överraskningar.

Igår gjorde jag en polkagristårta åt V som fyller typ 30 (plus nåt men skit i det). Det är första gången någon ber mig baka något, jag har aldrig varit en sån. Poängen är att man förändras, och jag har benhårt hållet fast vid föreställningar om vem jag är, även efter att de förändrats. Jag gör det ibland medvetet, det sjukt bekvämt ibland. Men ofta är det rädsla för att bli av med föreställningen om mig själv som stoppar. Och att inte vara unik. Alla bakar, inte jag. Det vet alla. Nu gjorde jag det och vem är jag då? En skitgrej, jag vet, men även det är en sån där typisk Ew-grej. Fattar ni? Ja det är klart ni gör, alla har en identitet!

Åter till arbetet. Semester ja. Hur sjukt bra är inte det!?

//Ew.

Kommentera

