Klart och betalt.

Idag bokade jag biljetter till Umeå, på torsdag. Biljetten som inte var avbokningsbar kostade 205, och biljetten som kunde av- och ombokas (ja självklart) kostade 215. Jag snålade inte.

Det finns några hinder här. Tillexempel att vi har 4 timmar i diktat som släpar. Man brukar ta det x3 och får då hur lång tid det tar att skriva ut dom. Vi har olika prioriteringar, hög medel låg. Hög = skrivs inom 24 timmar, helst samma arbetsdag. Medel = 48 timmar och låg inom 7 dagar. Vi håller inte medel, men de andra. Vi är 3 heltidare. 4 timmar är mycket, om ni inte fattar.

Och jag har ju inte fått ledig på fredag. Min chef såg skeptisk ut. Så imorgon och onsdag får jag jobba som en idiot, och tvinga mina två kollegor att göra detsamma. Grejjen är att det är scheman som ska läggas och annat jox, och även om  mina kollegor är jättebra på att skriva är de inte så hemskt tekniska. De är dessutom ovilliga till att lämna över till den väldigt tekniska och it-kunniga vikarien. Men vad fan, jag är asbra på att skriva jag också så det är bara att rappa på. Typ.

Jag beräknar att anlända Umeå torsdag kväll, gosa med bäbis och P och A fredag. (Haha, P A och J. Det var roligt.)

Och på lördag utgång i Umeåstaden. Med lillasyster. Asgrymt.

Min dag:

Tiotusen SMS, en telefon som ringer i ett och en jävla irritation över att folk inte får vad de förtjänar. Gott får ont och ont får ingenting. Min chef talade om för mig att jag måste låta bli att bli irriterad på idioter. Hon sa inte riktigt de orden, men det var det hon menade. Jag gillar min chef jättemycket faktiskt, vi tänker lite lika.

Ja. Godnatt då, imorgon är som sagt en annan, hektisk dag. Kanske har jag inte riktigt tid att bry mig om idioter?

Om någon undrar över bristen på politik numera så är det mest så att jag inte tycker att det är så mycket att orda om. Det är dumt att mörda folk och rika människor håller inte koll på om det kommer en tusenlapp eller åtta.

//Ew.

Kommentera

