Jätteledig.

Japp jag har varit jätteledig från alla måsten. Jag behövde inte kliva upp, inte laga mat, inte städa, inte tvätta, inte svara i telefon, inte göra något alls. Så jag sov till 16, åt 4 clementiner, lite popcorn och 3 limpmackor och kollade på TV. När jag lessnade på det drog jag på mig löpkläder och sprang en runda i Aronsparken. Sen var jag trött på mitt eget sällskap och valde, på min lediga lördagskväll, att BAKA med en god vän. Som avslutning, efter att ha tagit sista bussen hem 23.15, bjöd jag den snyggaste grannen i hela världen på en moccacremesfylld Eclair. Nu ligger jag i sängen och inväntar sömnen som enligt förpackningen ska komma inom en kvart.

Och ja, lite undrar jag också vad som hände. Varför är jag inte på den nya pubens öppningskväll? Varför är jag inte berusad av rödvinet jag hade tänkt dricka? Varför ligger jag själv i min säng och VARFÖR är larmet ställt på 0900? Svaret är en blandning av saker. Brist på bra sällskap att festa med är ett, folk är gravida, inte barnlediga och bor för långt bort. Mitt bästa sällskap är inte helt tillgängligt för mig längre och jobbar dessutom helg. Ett annat är att jag gärna vill vara fit for fight på måndag vilket betyder att somna i tid imorgon vilket betyder kliva upp imorgon vid en tid som fortfarande klassas som morgon. Ytterligare en anledning är mitt rökstopp – att dricka alkohol bland människor som röker känns svårt ur den aspekten. Och så planen, målet. Att klara av det där jävla loppet i maj. Då måste man träna helt enkelt.

Men den största anledningen, som gör alla de andra till ursäkter och omständigheter, är att jag inte är där helt enkelt. Huvudet är rörigt och hjärtat har inte ens fattat att statusen ändrats från ‘i ett förhållande’ till ‘komplicerat’. Än mindre fattar det att statusen nu är ‘singel’. Hjärnan greppar det inte riktigt heller, det är bara orden och logiken som förstått. Att gå ut på krogen och tvingas se allt spel och hela scenen människor som rör sig där skulle bara göra mig deprimerad. Och vem är jag att döma? Och hur kul är det att döma utan att ha någon att döma med. Många minnesvärda kvällar från stadens uteställen och på 4 år har jag varit ute utan den där grannen ett fåtal gånger och det har inte ens varit kul då.

Lite hård mot mig själv känner jag att jag är. Måste släppa taget lite. Funderar på om jag kanske borde flytta. En gård bort kanske, få lite distans. Eller köpa hus 2 kvarter bort. Eller nåt annat galet radikalt. Jag är intr så wild and crazy numera. Satsar på maraton och pol mag i Statsvetenskap. Fick faktiskt kommentaren för någon vecka sen av någon som känt mig i 2 veckor att jag verkar ta livet för seriöst. Det var första gången jag hörde det och när blev jag sån? Inte alls säker på att jag gillar det, jag är en positiv tjej med humor och som gillar livets goda. Som gjort många misstag, levt hårt men som rätat upp och styrt upp mitt liv. Och tydligen uppfattas som tråkig. När jag bara vill bli lika snygg utanpå som jag tycker att jag är inuti. Men kanske ses jag så av någon som själv bestämmer över sin tid? Jag försöker få min tid att räcka till H, mig, en framtida karriär och mitt hjärta. Men om tiden bara skulle behöva räcka till H om hon hade en till som hade tid tid att ge henne och till min karriär skulle jag nog verka roligare. Men jag vill inte uppfattas som tråkig, för jag ÄR väl inte tråkig!? Herregud, jag har svårt nog med att få ihop min ålder med min tillvaro, om min personlighetsförändring på dessa 4 år innebär att jag är tråkig vetifan alltså. Jag tycker själv att jag är rätt sund. Smart är jag ju, jag är bra på allt jag satsar på (för det jag är dålig på skiter jag ju i hehe) och streetsmart är jag oxå. Men kanske tråkig för någon som skiter i konsekvenser och som har någon i sitt liv som kan sköta markservice och det där tråkiga jag inte kan skita i?

Nu är jag lite yr av alla tankar och sömn tror jag. Så jag avsluta här :)

//Ew.

Kommentera

