En prinsessa i nattlinne.

Älskade lilla H kom hem idag. Vi hann precis se sista minutrarna av IFK-Sirius innan vi åkte hem. Inte så tålmodigt väntade hon sedan medN jag skev färdigt lite tjaffs och sen var det mack-mys framför Idol. Jag gillar inte idol, men Barnakanalen hade slutat sända och dokumentären om den föngslade svenska journalisten kändes lite väl hård för min lilla tjej.

Kvällslektyren blev ‘När prinsessor har kalas’ och jag, drottning-prinsess-mamman blev inbjuden av en tjej i Prinsess-tiara, rosa mantel-kofta och favorit-nattlinnet med fåglar på, hela 4 storlekar för litet och alltså mer som en tröja. När boken var slut hörde jag blablablablabla MAMMA blablabla en stund och sen små tassar i vardagsrummet ‘för jag glömde att du ju skulle få TVÅ pussar och kramar idag när jag varit borta’ och så lite blablabla och lite sång och sen tyst. Hela tiden glad som en lärka.

Vi sover tillsammans inatt, för vi har saknat varandra. Jag behöver henne, och hon behöver mig. Inte hela tiden, inte jämt, men vi behöver varandra för att fungera bra.

20110918-233910.jpg

Där bredvid somnar jag alldeles strax. Ska bara låna tiaran först…

//Ew.

One thought on “En prinsessa i nattlinne.

  1. Vet du att tårarna rinner ner för mitt ansikte när jag läser. För det är så sjukt mycket kärlek i det du skriver. Det bara lyser kärlek, vimlar av det och liksom svämmar över.
    Du är så fantastisk och du har en så magiskt fin dotter och tillsammans är ni.. som en saga!
    Tack, för att du bjuder in mig i denna vackra värld genom dina ord. Älskar!

Kommentera

