Biiiiiilar.

Jag förstår att bilar inte är en levande ras varelser som konspirerar emot mig. Jag förstår egentligen också att ‘otur’ inte existerar. Men det är skönt att tänka att det är så.

Bilen har tjorvat, bytts generator 2 gånger, pillats med, skruvats i, svurits över av olika människor. Nu har den fungerat felfritt i över en vecka. Men i morse var det slut ström. Detta kan mycket väl bero på att en bakdörr eventuellt stått öppen, H öppnade sin så jag såg inte. Oavsett så borde den inte ladda ur på det.

Vidare var ingen av de 3 jag hade kunnat be om starthjälp hemma. Då tar man bussen. Min period är slut på kortet och jag har inte laddat på med en ny, jag har ju bil, och jag har inte laddat på med pengar. Och inga kontanter. Så orutinerat att jag skäms!!! Jag fick väcka min snygga granne och tigga till mig en tjuga, eftersom att han har betydligt bättre rutin än mig.

Jag önskar så hett att jag kunde skylla på någon annan men det kan jag ju inte. Så vad är då lösningen? En ny bil. Trots att bilen inte lever känner jag att hon inte gillar mig. Haeyli säger att hon heter Charlie, hon brukar klappa henne för de har Haeylis plastfarmor sagt att man ska. Jag oxå men det hjälpte inte. Mest för att det är en bil…

Så. Börja leta ny bil. Undersöka bilmärken. Kolla vad delar kostar, fundera på vad som är mest troligt att gå sönder. Toyota är ett bud, att dom är stabila. Ford är ju stabila och billiga att laga. Max 10 år gammal tänker jag. Och under 0,8 milen vill jag kunna klara mig på, manuell. 4 dörrar. Behöver inte vara kombi alls. Bensin. Helst flexifuel men Inge etanol bara, har hört att det inte passar vårt klimat. Ingen BMW eller Merca, vill inte betala extra för att skämmas ;)
Pris vetifan. Men i helgen ska jag kolla vad som finns, Norrbotten och Västerbotten är stort!

Nu, efter 48min, är jag framme på jobbet. Jippie.

Dock Fredag, så jag är glad ändå :)

//Ew.

Kommentera

