Näää.

En katastrofdag idag.

Men 17.07 hoppade jag av bussen och min lilla solstråle kom springandes och mötte mig. Sen tog vi vår LAGADE nya bil och åkte hem.

Och sen, sen på med löpskorna, H drog på sig sin cykelhjälm. 3km senare anlände vi hemma. Pulsen maxade på 160 efter 2,25km konstant springande. Lite huvudvärk så jag fick lugna mig efter det, men det spelar ingen roll. Ömma knän får man räkna med när man har 15kg mer på sig än man borde. Vänster benhinna svider som f*n efter 2 dagars asfalt. Det taggar mig ännu mer. Får igång mig, adrenalinet pumpar. 12 dagar utan rökning och jag orkar mer än på flera år. Nu har jag verkligen chansen att grunda för det där jävla loppet jag velat vinna över så länge. 4,2 mil, varav en hel del på asfalt. Röksuget ger sig mer och mer. Men tidigare, när jag var förbannad, då följde jag med ut och luktade på röken. Men jag vill inte byta ut min låga puls och mina migränfria löpturer mot en Marlboro.

Får vila imorgon, den där benhinnan behöver lite kärlek. Ska försöka snäll-springa på Ormberget tills jag blivit starkare och tappat några kilo till. Parken på Örnäset är också snäll, men inte så stor.

Imorgon kommer bli en jävligt bra dag på jobbet. Ska försöka rensa listan, vi är ju 4 som skriver heltid imorgon. Kanske lite väl positivt tänkande, men det blir åtminstone bra att sitta där borta, får mer gjort och jag hamnar inte i klinsch med någon.

Nu ska jag lyssna på Melissa Horn innan jag lägger mig bredvid mitt lyckopiller. Utan H skulle jag inte vara i närheten av det jag har nu.

//Ew.

One thought on “Näää.

  1. Du skriver så jävla bra min vän! Så oerhört välformulerat och målande. Jag älskar att läsa det du skriver och ser allt framför mig. Fantastiskt!

    Sen har du ju sjukt bra musiksmak också, inte att förglömma ;)
    KRAMAR

Kommentera

