Irri.

Idag har jag varit väldigt negativ, ngt jag sällan är längre. Det beror mest på att jag har haft väldigt väldigt ont i nacken och huvudet, men det brukar inte få mig på dåligt humör.

Idag har också varit en dag då andra människor har uttryck åsikter som jag inte håller med om. Jag brukar dock inte ta åt mig så mycket att det påverkar en hel dag, inte numera iaf.

Kombinationen av de två däremot gjorde att jag sabbade en hel dag. För jag kunde inte låta bli att bli kränkt, vilket ledde till att jag började se andra saker som irriterade mig och vips så har jag spenderat en hel dag över att vara irriterad på något jag inte kan påverka. Jag stod upp för en hel grupp människor och jag sa ifrån när någon tryckte ned andra, vilket jag tänker göra varje dag i resten av mitt liv. Men hade det varit en annan dag hade det runnit av mig sen.

Och det onda hade jag i vanliga fall tänkt bort, jag är en glad tjej som lätt möter irritation med glädje och lockar en humorlös patient som är sjuk och kanske lite rädd till att le och förhoppningsvis gå till läkaren lite lite gladare. Men idag kan jag ärligt säga att jag bara gjorde mitt jobb, utan det där lilla extra.

Så ikväll ska jag springa en liten tur, steka kotlettbacon och lägga på en smörgås med majonäs. Slå på en film och sen ta en bastu, använda den dyra lotionen och somna i nytvättade lakan. Så botar jag ett dåligt humör. Hur gör ni?

//Ew.

Kommentera

