Stulna ögonblick.

Just nu är det värsta babyboomen runt mig. Några har kommit, en väntar vi på. Det gör mig så glad att se modiga kvinnor och män kasta sig ut i en helt ny värld. Varje barn ger en ny tillvaro, vissa trygga med goda minnen från förut och andra skräckslagna inför tanken på hur det var förr. Modiga starka kvinnor som förgyllt mina dagar i många år och som alla förtjänar lyckan av att bli fler.

Dessa små liv påminner, såklart, om när min egen lilla tjej kom till mig. Plötsligt börjar jag minnas hur hennes hand kändes i min. Hur hon luktade på morgonen. Hur hon tystnade när jag lyfte henne och höll henne nära hjärtat. De första månaderna som legat gömda i minnet av vilken jävla cirkus livet var. Så mycket hindrade min glädje, så många stulna ögonblick.

Men nu tar jag tillbaka dom, nu minns jag och blir så varm inuti och så stolt över att jag gav den här lilla människan mer än jag hade! Mer ork och styrka än vad som fanns, mer allt. I mitt liv har hon påverkat mig mest. När jag inte trodde att jag kunde växte hon, frodades och utvecklades, med MIN hjälp. Hon har alltid varit trygg, alltid vetat att hon är älskad. Jag har gjort det, jag har gjort henne.

Så nu, nu njuter jag av mitt underverk, och alla andras. Jag har inget att vara rädd för, jag är hur stark som helst i att jag gjort och gör rätt. Och då kan jag njuta av alla andras känslor också. Att stå här på sidan och få titta, le, förundras och minnas, det är hur gott som helst.

Tack mina vänner, för att jag får vara med på resan.

//Ew.

One thought on “Stulna ögonblick.

Kommentera

