Idag.

Jag sitter utanför Kulturens hus och väntar på min skjuts. Vaknade i morse och undrade vem som tittade tillbaka på mig i spegeln. Jag inte vant mig ännu, men det kommer jag att göra. Jag behövde en förändring, står och trampar på samma fläck som för 4 år sen. V föreslog lugg bara så där från ingenstans och jag som aldrig tar stora beslut utan att älta dom i evighet sa ja. Det kändes tufft i sig och jag känner mig modig.

Jag har länge avskytt att fylla år men inte den här gången. Känner ingen stress, det känns bara bra. 28 är ingen särskild ålder men varje födelsedag är ju ett år närmare döden. Fast egentligen är det ju bara en dag, imorgon oxå. Nu berodde inte min motvilja förr på dödsångest utan på annat. Iaf känns det bra att bli 28.

Inte mycket händer idag. Skola, städa lite, ta emot familjen. Äta middag. Somna i tid, det blev sent igår med klippning och städa undan hemma. Beställa linser, solen skiner i ögonen och min frisyr passar så mycket bättre i solglasögon än vanliga glasögon.

Ha en fin dag, tänk på att igår är det förflutna och imorgon är oskriven. Lev idag, lär av misstagen och lämna dom bakom dig, ta med lärdomarna till framtiden. Vi har bara idag, det är det enda vi vet med säkerhet.

Kram Ew.

Sänt via Nokia N8. Eventuella T9-fel bjuder jag på.

Kommentera

