Du och jag.

Tillsammans i resten av mitt liv.
Och när jag inte längre finns kommer du ha tusen minnen av oss. Och flera tusen bilder. Och otaliga blogginlägg om hur oändligt mycket jag älskar dig :)

Tapeter uppe. Nya möbler monterade. Precis som du önskade. Fast dom lila prickarna och sänghimlen kommer senare. Presenter inslagna på din fina säng och ballonger i hela rummet. Du sover tryggt i min säng, jag ska lägga mig bredvid dig och somna till dina andetag. Imorgon är din dag, och min. Den här dagen kommer alltid betyda frihet för mig, den dagen jag började vandringen mot den starka stolta människa jag är idag. 4 år, en kort tid. Ändå känns det som att du alltid funnits. Min bästaste grej jag någonsin gjort. Trodde aldrig att det var såhär det kändes att vara förälder, att det trots många jobbiga stunder skulle vara lycka varenda morgon. Tom när du vaknar 6 en lördag är jag glad när din röst ropar MAMMA det är dags att kliva YPP nu. Dina gulliga u gör mig full i skratt. Jag vet ju att du kryper upp i soffan bredvid mig och tittar på film medan jag stjäl en timme till i drömmarnas värld. När jag vaknar till är hela vardagsrummet fullt av leksaker och jag får kaka på en plasttallrik som du bakat med din fantasi. Underbara unge.

Kram Mamma.

Sänt via Nokia N8. Eventuella T9-fel bjuder jag på.

Kommentera

