Hemåt.

Precis som alla andra gånger jag åkt tåg från Umeå är tåget sent. Men idag gör det ingenting, när vi anländer Luleå är H upptagen med lunch iaf. Men sen ska jag hämta henne och göra något roligt ihop. 5 dagar till är jag mamma åt en 3-åring så man får passa på.

För övrigt förstår jag nu min mammas eviga upprepningar om hur saker var precis vid varje givet klockslag på min födelsedag. Varje år samma sak. Jag minns allt från den dag H föddes och jag har svårt att inte tjata om det vid den här tiden varje år. Det är en evighet sedan men också nyss. Det har varit jobbigt ibland, särskilt i början. Men det berodde aldrig på henne, bara på mig och yttre omständigheter jag inte längre kunde påverka. Som i en saga blev allt till det bästa och vi kunde inte ha det bättre. Möjligen om jag jobbade med något jag tyckte om, men då hade vi inte haft stå mycket tid som vi har. Sällan stress och mycket frihet att göra det vi vill. Vi har ett gott liv.

Nu rullar vi och tåget vaggar, en liten lur på det här så blir tågresan lätt som en plätt.

//Ew.

Sänt via Nokia N8. Eventuella T9-fel bjuder jag på.

Kommentera

