Fortare.

Nu sitter jag framför matchen och försöker bota huvudvärken med Carlsebergs underbara alkoholfria öl.

För huvudvärk fick jag, självklart. Jag njöt av att jogga (för springa hinner jag faktiskt inte) och då ska jag straffas. Maxpulsen blev 165 – en gång. Sen låg jag under 155 hela tiden. Och ingen migrän, men huvudvärk. Så nu har jag bestämt mig, jag skiter i det. Jag gör som jag har tänkt och kontrollerar pulsen. Så länge det inte blir migrän är det okej. Det får vara värt det. Jag älskar att komma ut och känna benen sträcka ut sig, känna andningen gå fortare, känna musklerna arbeta.

 

201103261249

 

Så jag låtsas alltså som att jag inte ha ont i huvudet. För nu är det hockey. Vinner vi imorgon kan vi ta hem en finalplats redan imorgon. Sport är ändå en förbannat skön pryl.

//Ew.

Kommentera

