Händerna fulla.

Det är mycket att göra nu. Läsa böcker, skriva texter, hjälpa vänner, vara förälder/dotter/syster och vän. Men nog går det bra. Just idag är lite suddig, jag har nog ingen feber men allt är som sagt lite suddigt. Fick umgås länge med lillasyster, saknar dom där syskonen mer än jag vill tro och det upptäcker jag alltid när dom är nära, vilket är bra. Men jag saknar mina systrar alltför ofta tycker jag.

Hemma sent, rensa köket, vips i säng med barnet. Och så “pip pip    pip pip” i telefonen, klockan 21 som vanligt. Vänder upp och ned på dosetten och får hela handen full av piller. Vita fina piller. Och det är också kärlek. Det är fint att efter så många år ha handen full av piller som håller mig på banan och håller migrän borta och allt vad det nu är. Och att stå med handen full av dessa, 6st varje kväll, och älska dom. Jag sa för några år sen att jag är gift med Lit. Vi kommer alltid vandra sida vid sida. Det är inte alla förunnat!e

Imorgon är det fredag, inget nytt där. Jag kommer låtsas att det är tisdag och helt enkelt köra på. Jag skiter faktiskt i förkylning nu och jag tänker utöva min rätt att vara i en dimma men ändå inte hålla mig borta. Jag undviker att krama folk och jag låter ingen smaka av dricka eller mat. Men jag tänker ändå röra mig ute bland folk.

På kvällen ska vi “baka” semlor. Alltså semlebullar, mandelmassa i och sen grädde. Florsocker. Så riktigt bak är det ju inte. Till sist blir det popcorn och Barda. Kick-ass fridag. Ja, då har det blivit fredag igen. Jag och H älskar fredagar och tycker att Barda är lika läskigt båda två.

Snart åker vi till Umeå. Den här gången ska det bli extra skönt att komma bort, jag behöver det. Vi behöver det. Jag måste nämligen komma på någon plan of action inför framtiden, för som det varit de senaste 1,5 åren ska det inte vara mer. Nu ska allt bli bra. Bättre. Det krävs väldigt lite för det, så jag ska nog komma på vad f*n det är jag vill ha egentligen!

Och sommaren. Underbara sommaren. Examen och student, bäbisar och giftermål. Inget utav det med mig som huvudperson, och det är jag enormt tacksam för. Träffa familjerna som är utspridda. Min fanclub i Talludden tex, som alltid skriver så enormt snälla saker. Och extrasystern som flyttat till…. ja något som börjar på S, Sundbyberg kanske? Kusiner och farbröder. SYSTRAR! Häftigt. Men planen ja, en förutsättning är något form av arbete. Men det löser sig. För att det måste och för att det alltid gör det… Blinkar

//Ew.

Kommentera

