Nostalgi.

Fikade just i matsalen på Sunderby Folkhögskola. Vilken nostalgi. Sist jag var här var jag nog 16, med. SSU. Idag är jag här med Miljönämnden i egenskap av Socialdemokrat. För mig känns det alltså främmande att vara här annat än i politiskt syfte. Rött politiskt syfte. Men framför mig sitter två moderater och en Kristdemokrat. Jag och det senare partiet har efter ett uttalande jag gjorde för några år sen ett lite ansträngt förhållande, så de partierna sitter nog inte vid mitt bord på lunchen.

Det är intressant idag, av många orsaker, Luleå Kommuns framtid är den mest intressanta. Mycket som är på gång.

//Ew.

Sänt via Mail for Exchange för Nokia N8.

Kommentera

