Today.

Idag fick jag se att jag klarat JÖKEN-tentan exakt på poängen. Jag blev jätteglad, jätte jätte jätteglad. Utan godkänt på bägge tentorna får jag inget nytt studielån förrän jag tentat om, och det är i mars. Så det var super-skönt.

Hade det varit så att jag hade pluggat som jag skulle hade jag inte alls behövt oroa mig. Då hade jag fått VG utan att anstränga mig. På drygt 10 dagar lärde jag mig 15hp juridisk översiktskurs. Jag var med på 2 av 9 övningspass och 4 av 11 föreläsningar. Det är faktiskt inte okej. Av det jag redovisade kunskap om på tentan sitter nog mindre än hälften kvar. Det är synd och skam. Eftersom att jag på 2 veckor lärde mig 10 veckors heltidsstudier betyder det ju att om jag lagt ned den tiden man ska, så hade jag idag haft kvar det mesta i skallen. Att kunna trycka in kunskap som ska sitta där i en vecka eller två är ingen färdighet som gör nytta. Det betyder bara att jag gång efter gång får en positiv konsekvens av att göra såhär. Och jag stressar, KLAGAR och GNÄLLER och är sur och otrevlig under tiden.

Så den här terminen ska det fan bli annorlunda. Framförallt Miljörätten som har en skriftlig ordinarie tenta i mars ska jag hela tiden ligga ikapp med. Arbetarklassens historia likaså, bara att jobba ordentligt under veckorna. Psykiatrin är lite annorlunda upplagd, och just psykiatri har jag ju en del koll på…

Nu går jag och väntar på Socialrättens resultat, det känns som den längsta veckan någonsin nu…

Men iaf – godkänt är godkänt och nu har jag 30 godkända hp i juridik :)

//Ew.

One thought on “Today.

Kommentera

