Ända in i mål.

Nya fina löparskor. Ny pulsklocka. Ny medicin. Gamla sprutor.

Det här är vad som ska ta mig igenom 4,2 mil Stockholmsgata 2012. Utan migrän. Jag hoppas iaf det. Ett mål som skulle göra mig lycklig att klara inom ett halvår är 5km på 30min utan migrän. Eller ett BodyStep-pass på medelnivå. Vägen är lång känns det som. Och det känns så orättvist att jag skulle få migrän av träning. Jag har faktiskt nog med åkommor som hindras mig från att göra saker jag tycker om.

Men 4,2 mil är oxå långt och jag är långt ifrån den enda med träningsutlöst migrän som kommer lyckas. Så i sakta mak kommer jag med hjälp att kemi och teknik lyckas med det jag vill.

Och allt blir väl lite roligare med ett par rosa skor fyndade på superrea!?

//Ew.

Kommentera

