Kärleken.

Kärleken i livet gör en lycklig och gråtfärdig. Man har så många relationer som påverkar en, bra och dåligt. Man försöker vårda och man försöker kämpa. Det är svårt att veta vart gränsen går, när man ska släppa lite och när man ska trycka hårt. Det är alltid värt att kämpa för någon man älskar, en partner, en vän eller en hund. Det enda man alltid vet att man ska kämpa för och aldrig släppa taget eller ge upp är ens barn. Alla andra relationer är utbytbara. Men det går bara en väg, ibland måste vissa släppa sina föräldrar. Men ett barn släpper man aldrig taget om. Vissa relationer önskar man att man alltid får ha med sig, men ingenting står skrivet i stjärnorna.

Jag älskar villkorslöst. Flera stycken älskar jag så. Jag ger allt av mig själv. Utan att tänka på det, det gör mig ingenting. Ingen ska ha dåligt samvete över det, för jag gör också fel. Tramsar till det som bara jag kan. Men med ett gott hjärta och en god intention. Det måste räcka. Jag tänker inte vända ut och in på mig själv för att lyckas glädja alla hela tiden. Jag ger rakt av den jag är och det jag har att erbjuda. Tänker till för det mesta, glömmer att tänka ibland.

Kärlek, det har jag oändligt av. Och jag tror att de där innerligt nära och viktiga jag har vet det.

//Ew.

One thought on “Kärleken.

  1. Du glömde en som oxå e otroligt viktig att älska… dig själv!! Du e stark å fin å värd all kärlek, glöm aldrig det!! Kraaam <3

Kommentera

