Livet.

Det hakar upp sig. Man går bakåt. Man Förbannar vissa val. Man reagerar likadant fast man vet bättre.Men visst är det väl så att man i slutändan kommit längre fram än förr i livet? Åtminstone i någon bemärkelse. Så måste det ju vara, annars är det tröstlöst.

Jag blir så trött på mig själv och de mönster, beteenden och känslor jag önskar bort. Jag vill nå alla mål om personlig utveckling. Särskilt känslor önskar jag att jag kunde styra över, negativa alltså. Det vill nog alla. Kunna kontrollera dom förbjudna känslorna. Många lyckas ju. Måste ta tag i det där. Om man jämför sig med ngt som inte är nåbart just nu blir man så klart besviken. Det som inte går att uppnå ska man låta vila en stund. Sikta på något som är möjligt. Just nu känns det som att jag kanske kommer kunna tvätta innan helgen. Det är eventuellt nåbart. Att bli den där personen som passar just nu, det är inte möjligt så det får vänta. Tentan är ngt annat. Informationen kommer gå in, det svåra är att låta RÄTT info gå in. Väljer jag att lära mig fel då är det så. Men oavsett så kommer det som jag trycker in sitta där som berg. Ja under tentan alltså, om en månad finns kanske 40% kvar som minskar med tiden :)

När tentorna är över ska jag städa. Hemma, på vinden och i livet. Måste få säga lite saker oxå. Efter den 15e!

//Ew.

Kommentera

