Vackra stad.

Från början avskydde jag att bo här. Jag ångrade att jag flyttade hit och jag drog så fort jag fick chansen. Sen flyttade jag tillbaka, och det kändes rätt okej. När jag fick H bestämde jag att det här skulle bli hennes hemstad, och vårt hem. Och jag trivdes riktigt bra med det beslutet. Jag började se saker jag inte sett tidigare, förundras över naturen och mentaliteten. Och jag gled inte ur Lulemålet lika ofta heller :)

Sen fick jag nöjet att lära känna någon som älskade Luleå. Som tyckte att det här var den bästa platsen på jorden, och som aldrig skulle flytta härifrån. Under de senaste två åren har kärleken växt fram, och jag kan idag slås av skönheten och det magnifika i att bo drygt 12 mil från Polcirkeln.

Dagar som dessa te x. Gnistrande snö och solen som går upp kring 8, och som vittnar om att det här kommer bli en riktigt vacker dag. Visst är det drygt med mörkret om hösten innan snön kommer och lyser upp. Och Januari som är kall och mörk. Men November och December med nysnö (ofta flera gånger nuförtiden) och om morgnarna kan man tända ljus och det är ännu mörkt ute. Våren är aldrig så vacker som här. Precis som idag med gnistrande snö i solen, där man kan sitta ute och bli så varm att man kan ta av sig jackan trots att det är minusgrader. Och sommaren med ljuset dygnet runt.

Luleå är en vacker stad, med närhet till fjällens tystnad och backar av världskvalité. Pulkbacken ligger runt hörnet och på var och varannan gård står det snögubbar. Jag älskar att bo här, och det ska krävas mycket för att jag ska packa ihop och flytta härifrån. Och om vi någonsin flyttar kommer vi alltid komma tillbaka hit.

God morgon på Er, hoppas att ni också får bo någonstans där ni känner som mig!

//Ew.

 

Kommentera

