Snälla funka.

Jag sitter och försöker hitta, billiga, sätt för att få min dator att inte ha ett stort svart streck över hela skärmen. För om det är så att jag inte hittar något sätt måste jag antingen köpa en ny dator eller laga den här, och det är ju inte helt billigt.

Jag har inte provat koppla upp den till en extern skärm ännu, vilket jag såklart ska göra. Fungerar det, beror felet alltså på skärmen, då kan jaa ha den som hemmadator uppkopplad till TV:n (som jag ännu inte har då…) och köpa en ny, mindre dator precis som jag hade planerat från början.

Men det här med att köpa ny dator. Att få ihop den här var ju ett evighetsprojekt eftersom att jag aldrig blev riktigt nöjd. Till slut blev jag det och jag beställde den här. Sen jag började titta på 13.3” datorer har jag insett att det kommer bli en lika lång process. Saknas inte det ena så är det det andra och alla mina krav finns inte riktigt i någon dator. Jag har faktiskt funnit en Dell igen som jag gillar, men då är den ju inte rosa. Fast det känns helt okej, åren går och rosa är inte lika viktigt längre :) Jag gillar bara inte att ha sånt som alla andra har, en röd hade jag också kunnat gå med på faktiskt.

Att hitta drivrutiner till den här datorn visar sig krångligt. Dell tillhandahåller bara vista-drivisar och Intels hemsida verkar krånglig att få att funka av någon anledning. Men jag bråkar på här och hoppas på resultat. Egentligen vet jag ju att det här inte kommer lösas med ominstallation men jag måste ju prova iaf…

//Ew.

Kommentera

