Botemedel.

Hmm vad var det nu jag brukade göra för att bota den där tröttheten som alltid kommer när det blir mörkare och mörkare om morgnarna? Jo just ja, med träning. Jo, mycket riktigt – från mitt konto dras varje månad en fast summa pengar. Bra!

Men vänta, vad var det nu som hände för två år sen? Jo, jag fick ju migrän. Av träning. Och det är alltså jag betalar för att få nålar i skallen. All good.

Jag ska börja äta frukost. Det känns som att om jag bara äter frukost blir allt bra. Ungefär som att allt skulle bli bra med druvsocker. Med banan. Med läsk. Med akupunktur?

Usch så negativ och bitter. Men jag vill verkligen få gå och träna, men just nu vågar jag inte! Så då äter jag frukost istället. Och hoppas på att nålar i skallen eller på att en smart läkare ska hitta den magiska lösningen.

Frukost alltså.

//Ew.

Kommentera

