Rösta rött.

Jag tänkte inte köra propaganda – eller uppgiven vädjan. Men nu gör jag det iaf.

Rösta för ett regeringsskifte!

Många säger att det ändå inte blir bättre och att valet är meningslöst. Men om det inte blir bättre, så kanske det åtminstone inte blir sämre.

Imorgon röstar jag för Sverige. Imorgon röstar jag för att alla människor i vårt land ska få en chans. Imorgon röstar jag för ansvaret mot de som inte kan svara för sig, och inte för ett individtänkande samhälle där mitt enskilda intresse för mig själv är det som får bestämma. Om alla ska tänka på sig själva för att få vad dom vill – hur mångas önskningar ska vi inte då lägga energin på. Alla ska ha rätten att välja framtid för sig själv, och staten ska ställa medlen för detta till vårt förfogande. Det är allas ansvar att så många som möjligt ska ha det bra.

Har du inte bestämt dig ännu, står du i valet och kvalet? Då är du antagligen inte borgerlig – utan mänsklig!

Rösta rödgrönt!

/Ew.

Kommentera

