På väg mot.

Snart börjar jag alltså arbeta. Igen. Förra jobbet jag hade gladdes jag lika mycket åt som det här – nu är det överlevnad!

Jag har haft många, många jobb sen jag fick mitt första riktiga jobb som 17-åring. Jag har gjort allt möjligt och jag har aldrig varit särskilt kräsen. Ett jobb är ett jobb och ett jobb ska man ha. Jag gillar inte att inte ha ett jobb, det går emot vad jag tror på. Men ibland har man ju inget val, man är helt enkelt utan jobb. Så har det varit nu i 6 månader, studier har hindrat mig från att söka heltidsjobb och nu när studierna är över jobbar jag så mycket jag bara får. Och det ska bli skönt. Skönt att vara utmattad, skönt att stressa till jobbet och skönt att sova ut när man är ledig. När man pluggar finns inget som heter lediga dagar… Framförallt ska det bli skönt att få en lön, åh gud så skönt det ska bli med en LÖN! Och som sagt, att vara arbetare är min grej, så jag är glad att åter få betala högre avgift i facket och få vara en arbetare som arbetar :)

Allt har ett pris, men det här är inte så dyrt. H kommer sova ungefär lika mycket på dagis som hemma, vi kommer sällan käka frukost ihop. Men vi kommer inte behöva stressa med middagen och vi får faktiskt fler vakna timmar tillsammans på det här viset. Det är inte synd om varken henne eller mig!

Så nu rullar vi och så har vi det såhär i sommar, till hösten blir det en annan vardag. Men nu är det bra, det är bra nu. Vi har slavat klart och framförallt hoppas jag att jag slipper plugga nästa läsår – vi är less på det nu!

Kram Ew.

Kommentera

