Early start.

När man kliver upp halv 8 på morgonen en ledig dag får man bra idéer. Som att tvätta 7 maskiner på en gång för att slippa springa i tvättstugan så mycket. Eller att kolla på serier som man inte hunnit kolla på eftersom att man pluggat och jobbat i 2,5 år. Härligt tycker jag. Och lika bra att passa på…

Imorgon natt jobbar jag den första av de 25 nätter jag är schemalagd för fram till mitten av augusti. Det är nu 6 månader sen jag jobbade mitt sista pass på Eniro och det ska bli skönt att äntligen göra något som genererar pengar – inte kostar pengar. Jag hoppas fortfarande på att få det där jobbet på Landstinget så att jag till hösten får börja jobba dagtid och inte behöver studera. Jag älskar att plugga, men planen är att jag hösten 2011 ska börja läsa en utbildning jag velat läsa i många år nu. Och jag tänker göra det samtidigt som jag jobbar – igen! Men utan studiemedel den här gången, och på så vis undvika den totala ångesten över att tjäna för mycket eller inte klara poäng och därför bli av med studiemedel eller få ett återkrav.

Men det är i framtiden, allt kan hända. Får jag inte landstingsjobbet hoppas jag på att få fortsätta på det här jobbet så att jag får pausa från att plugga, man blir ju faktiskt lite less till slut, även jag!

Till hösten hoppas jag också på att kunna börja dansa igen, och syssla med en annan sak som jag älskade en gång i tiden, men det är hemligt än så länge :)

NU åter till tvättstugan.

Kram Ew.

One thought on “Early start.

Kommentera

