Imorgon smäller det.

Japp, imorgon är dagen då jag ska hålla mitt livs första presentation/föreläsning. En timme har jag fått till att snacka om mitt examensarbete framför ett gäng miljö-nissar från landstinget. Jag är sjukt nervös men jag tror ändå det kommer gå hyfsat. Jag kan inte mer än kasta mig av scenen i ren panik. Vilket antagligen sätter stopp för min eventuella karriär inom landstinget. Åtminstone som föreläsare. Dock har jag väldigt svårt att tro att det skulle bli så. Minst en person är helt på min sida, han som bjöd in mig. Så jag tänker kolla in honom hela tiden. Har ju min powerpoint att gömma mig bakom också.

Det största problemet just nu är ju då hostan. Den kommer plötsligt och låter förjävligt. Med lite tur är det inget mic-snack – det brukar kunna smälla högt då när man hostar. Jag får helt enkelt vägra!

Nu ska det bara väljas kläder, man vill ju gärna se ordentlig ut. Hur man nu gör det liksom. Hade det varit vinter hade jag haft hur mycket kläder som helst på men nu känns det som att alla kjolar tillhör kategorin man inte har när man vill presentera sig själv som seriös… Nåväl, jag hoppas på att få hjälp på just kläd-fronten inom kort.

En cigg, en te och andas lugnt, be extra snäll till trafik-gudarna att inget händer och komma ihåg att inte stressa så jävulskt!

Kram Ew.

B

Kommentera

