Älskade blogg.

Min ventil och något som räddat mig många gånger, fått ordning på mina tankar fler gånger än jag kan räkna. Och det bästa är att allt är mina ord, mina lösningar och mina sanningar.

Hösten kom, och nu står vintern utanför dörren. Jag glömmer hur kort hösten här är, man har precis vant sig vid att sommaren är slut och plötsligt är det oktober och vinterdäcken måste på. Jag såg fram emot hösten och vintern, förra hösten och vintern var härlig och full av förväntan. I år är det lite annorlunda. Jag ser fortfarande fram emot allt, få se ungen leka i snö och man får gosa ned sig i soffan. Det bästa med praktiken kommer vara att inte ha en massa skola och jobb hängande över sig på kvällarna. Men det kostar på, det är lång väg till Boden och det blir långa dagar och korta helger.

Det är så mycket som har hänt i år och jag har svårt att landa tror jag. Den där ångesten, förtvivlan och totala hopplösheten jag kände förr om höstarna finns inte kvar alls. Tvärtom var förra hösten den första som jag mådde riktigt bra, faktiskt mådde jag bättre förra hösten än jag gjorde under våren och sommaren! Men ändå, det är som att motgångar och saker som ska göras och fixas inte riktigt går så lätt som det gör resten av året.

Min tröst är ju att jag har någon väldigt bra vid min sida att luta mig mot, som alltid säger att det blir bra; och det blir det. En annan tröst, om än en väldigt läskig en, är att tiden går fort fort numera och det blir vår snart igen. I slutet av Mars blir jag klar med skolan, och sen är framtiden och förhoppningsvis ett bra jobb mitt mål.

Nu ska jag sova, ännu en tenta imorgon. 2 kvar efter den, och 2 uppsatser. När det är klart är det bara 2 moment kvar – 9 veckor praktik och examensarbetet. Och ja – det gör mig rädd och ger mig ont i magen att tänka på men det kommer bli gjort, det vet jag ju :)

Kram Ew.

Kommentera

