1 oktober.

1 oktober ska 6 uppgifter vara inne. Dagen innan är det tenta i diagnosklassificering, vilket jag faktiskt finner intressant :)

Sen är det den där andra grejen som händer också.

H fick ju öroninflammation igen, och jag misstänker att det sprack där inne i örat. Igår VÄGRADE hon ta Kåvepeninet med fruktsmak, och det vi lyckades tvinga i barnet spydde hon upp. Så imorse ringde jag för att få ut det vanliga penicillinet utan smak, eftersom att man då bara behöver ge 5ml istället för 10ml, mindre mängd att tvinga i. Efter att ha blivit avbruten av en sjuksköterska som menade att “det inte finns i min värld att en 2åring får bestämma om hon ska ta penicillinet eller inte, det är bara att tvinga i henne” kunde jag, jävligt förbannad vid det här laget, förklara att jag bara ville ha den andra, så att det blev mindre mängd att just tvinga i. Kärringen mjuknade och trippade snällt till doktorn för att ordna recept. Tyvärr kunde sagda doktor inte läsa utan skrev ut 2x5ml när det ska vara 3x5ml, eftersom att vi har något viktigt att göra på torsdag som kräver att hon är friskt. Att man ska behöva göra allt själv för att det ska bli rätt. Nåväl.

Så förberedd på strid och med back-up närvarande fyllde jag sprutan med vitt geck och visade Festisen som var priset efter medicinen idag. Och ungen sväljer allt utan en min. JAG får kvälvningar av Kåvepenin, men back-upen hade en poäng; den med fruktsmak luktar rutten jag vet inte vad. Så problem solved.

Nu ska jag fortsätta läsa boken som jag ska bygga en av mina uppgifter på, när det är klart ska jag stryka över det viktigaste i en text för en annan uppgift, post-it märka kapitel i en stor fet bok till en annan uppgift och sen får det vara nog. Måste ta med H till skolan imorgon och skriva en sista glos-diagnos i engelska och sen är jag klar med den kursen också. Praktik om 3 veckor, i Boden dessvärre. Jag hatar Boden.

Så god natt på er!

Kram Ew,

Kommentera

