Det rör på sig.

Nu är byråerna också packade, det lämnar bara mina kläder kvar att packa. Sen köket, badrummet och sist barnets rum, får bli fredag kväll när hon sover hos mamma, hon blir väl traumatiserad av att se allt packas ner. Eller inte så, hon blir jävligt förbannad kan jag tänka mig :)

Körde bort det som skulle kastas på vinden idag, nu är det bara 2 lådor där uppe som ska sorteras och resten ska bäras ned i förrådet på markplan, så är det enklare sen. Alla lådor är märkta ordentligt och helt plötsligt är det lådor överallt. Hur det nu hände. Är glad att jag började i tid, annars hade det blivit ett hafsjobb. Allt ska staplas och ordnas, i rätt ordning. Det är så tillfredsställande att se lådor och skåp bli tomma och högen med skit som ska kastas växa. Ut med det dåliga och in med allt bra.

Trist med allt flyttsnack antar jag, men det är min nyckel till himlen och en bra vardag. Där jag ska bo bor jag nära mycket av min trygghet.

En tråkig sak är att jag snart blir helt systerlös här. Den minsta flyttar till Boden och om hon kommer in där hon vill flyttar hon till Skåne och min andra syster blir plötsligt med syster. Jag är glad för deras skull, min storasyster har bott utan oss för länge, men den egoistiska delen av mig gråter blod. Hur ska det bli att existera med båda systrar 150 mil bort? Det går nog bra, men det känns i hjärtat!

Nä nu ska jag lägga mig, om jag inte får besök, och sluta tänka på dåliga saker.

Kram Ew.

Kommentera

