Tiden.

Den springer iväg. Vad fan. Hur ska jag sy ihop det här egentligen. Samma visa varje gång, aldrig in med något en sekund innan sista stunden, och när jag väl lämnar in det med gråten i halsen och skamsen över den dåliga kvaliteén på arbtetet, ja då visar det sig att jag lagt ned för mycket arbete och så får jag skitbra betyg iaf. Men då undrar jag – hade det blivit lika bra om det varit in i tid? Klassikern – “jag jobbar bättre under press”. Tror inte det är sant, jag tror man lurar sig själv för att döva sitt dåliga samvete. Herregud, hur ska jag klara mig på universitetet!? Om det blir något dvs. Blir paus på studier ett tag när jag går ut i mars, behöver få jobba och ha en normal lön istället. Börjar bli trött på att räkna tjugolappar istället för hundringar mot månadens slut.

Så, plugga var det jag skulle göra va!?

Kram Ew.

Kommentera

