Förändringar.

Så har ännu ett vägskäl uppenbarat sig, och jag har valt en väg. Ett kapitel i mitt liv läggs till högen och jag flyttar framåt. De senaste åren har jag ställts inför vägskäl där jag inte velat vara, tvingats ta beslut jag faktiskt inte ville ta, där det jag hade var precis vad jag ville ha och med hjärtat i halsgropen har jag fått ta ett beslut om en annan tillvaro. Trots rädslan och oviljan att behöva välja, har faktiskt alla val lett till någonting bättre. Det här valet vart inte så, här fick jag välja frivilligt.

Så det var med lätt hjärta jag lämnade in mitt nya kontrakt och skrev på uppsägningen av min lägenhet. En lägenhet som betytt så mycket för mig, på så många bra sätt.

Så hejdå Malmudden, tack för att du visade mig att jag kunde skapa ett hem på egen hand, med min egen touch och mitt eget sätt. För det har alltid varit mitt hem det här, mitt och Haeylis. Hon och jag kommer alltid vara Prinsessor av Malmuddsvägen, som det första hemmet bara jag skapade, inte bara en gång, utan två.

Kosan styr vi några kilometer utanför stan, till nya spännande marker och till ett ställe jag lärt mig att älska. Där ska vi bo, älska, frodas och leva i nuet. Kvar lämnar vi väggar av kärlek, tro och hopp och jag önskar nästa hyresgäst samma glädje som vi haft här.

På Malmuddsvägen packas det för fullt, ut med det gamla och med oss tar vi bara bra saker.

Kram Ew.

One thought on “Förändringar.

Kommentera

